Klachtenregeling

Zit je iets niet lekker, heb je een klacht? Blijf er vooral niet mee rondlopen. Dit kun je doen:

Bespreek het met de echoscopist

Zwanger zijn is spannend genoeg. En de informatie over de gezondheid van je ongeboren kindje kan verwarrend zijn. ‘Wat zei de echoscopist ook alweer? Heb ik het goed begrepen?’ 

We proberen je tijdens de echo goed te begeleiden. Maar misschien heb je vragen, twijfels, of ben je gewoon ergens ontevreden over. 

Wij zijn medische professionals, maar ook gewoon mensen. Wij staan voor je klaar; voor je vraag, je twijfel, je klacht. 

Neem – liefst zo snel mogelijk – contact met ons op. Dat kan op deze manieren:

  • Via het contactformulier op onze website
  • Telefonisch op 0341700208 (werkdagen van 9-12u)


Je bericht komt dan terecht bij de praktijkassistent. In je bericht kun je je vraag/klacht meteen benoemen, of aangeven dat je met de echoscopist van je echo afspraak (of een van de andere echoscopisten of de praktijkmanager) wilt spreken. De assistenten plannen vervolgens een afspraak in. Als je wilt kun je natuurlijk iemand meenemen naar deze afspraak.

Neem contact op met de klachtfunctionaris

Wil je advies, hulp bij het indienen van je klacht, of weten wat je rechten zijn? Of wil je je klacht gewoon eerst met iemand anders bespreken? 

Dan kun je contact opnemen met de klachtfunctionaris. Die is onpartijdig en alles wat je de klachtfunctionaris vertelt is vertrouwelijk. 

Met de klachtfunctionaris kun je bespreken waarover je ontevreden bent en wat je zou willen bereiken met je klacht. Zij adviseert wat je kunt doen en helpt het gesprek met ons aan te gaan als je dat lastig vindt. Ook als je een brief wilt schrijven kan zij daarbij helpen. 

Uiteindelijk is de klachtfunctionaris er om zowel jou als ons te helpen om te zoeken naar een oplossing; een situatie waarin jij je kunt vinden. 

De geschillencommissie

Kom je er met ons en met de bemiddeling van de klachtfunctionaris niet uit, dan kun je je klacht voorleggen aan De Geschillencommissie.

Deze onafhankelijke instantie onderzoekt en beoordeelt of je klacht gegrond is en doet hierover een bindende uitspraak.

Kijk voor meer informatie op de website van De Geschillencommissie: www.degeschillencommissie.nl